Assurantiekantoor W.Verheijen en RegioBank Wanroij

Verlies of diefstal van bagage tijdens uw vakantie.
14 Juli 2016
Een reisverzekering is op te bouwen uit diverse rubrieken, afhankelijk van de risico’s die u wenst te verzekeren. Eén van die rubrieken is bagage. De rubriek bagage biedt in de meeste situaties ook dekking voor diefstal of vermissing van die bagage. Maar wat moet u nu doen als dat u overkomt?

Doe direct aangifte bij de plaatselijke politie. Kan dit niet, doe dan aangifte bij een gemeentelijke instantie, de luchthavenautoriteiten, de buschauffeur of bij de receptie van uw overnachtingsadres.
Vraag altijd om een schriftelijke bevestiging van uw melding.

Raakt uw bagage beschadigd of vermist op een luchthaven? Laat het luchthavenpersoneel dan altijd een ‘PIR’ (Property Irregularity Report) opmaken.

De reisverzekeraar wenst namelijk een bewijs van aangifte te ontvangen waaruit blijkt wat exact is voorgevallen en achteraf aangifte doen in Nederland van diefstal of vermissing van zaken in het buitenland is niet meer mogelijk.

Verliest u bagage in Nederland, dan kunt u geen aangifte doen bij de politie. Meldt het verlies dan bij de gemeente waar u verblijft, diverse gemeenten in Nederland bieden de mogelijkheid daarvoor.

U kunt ook kijken op de website www.verlorenofgevonden.nl of uw spullen misschien zijn gevonden.

Zijn er mogelijk getuigen die hebben gezien dat uw bagage werd gestolen, noteer dan hun namen en contactgegevens.

Moet u tijdens uw vakantie vervangende aankopen doen? Bewaar dan de aankoopbewijzen.

Neem vervolgens bij terugkomst, of als de situatie daartoe noodzaakt direct, contact op met uw tussenpersoon of verzekeraar om het voorval te melden. Uw tussenpersoon of verzekeraar zal u wijzen op de overige nodige stukken om een claim juist te kunnen onderbouwen.

Bron: Assurantiekantoor W. Verheijen

» Ga naar de link
Contactgegevens
Assurantiekantoor W.Verheijen en RegioBank Wanroij
Raamweg 4
5446 BE Wanroij